Dnia 26 marca 2024r. w murach CEZ-u odbył się Jubileuszowy XV. Happening, podczas którego nastąpiło podsumowanie szkolnych obchodów kampanii Dzień Bezpiecznego Internetu, w skrócie DBI. Celem tej ogólnoświatowej akcji edukacyjnej jest inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych. W Polsce organizowana jest ona przez Polskie Centrum Programu Safer Internet, które tworzą Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa (NASK) oraz Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę (FDDS).
Tą wyjątkową uroczystość rozpoczęły koordynatorki programu Justyna Krawiec i Monika Bis występujące w postaci swoich awatarów, mówiących w języku japońskim i węgierskim :)
Prowadzące podkreśliły znaczenie problematyki bezpieczeństwa w sieci, które jest głównym kierunkiem wszelkich działań i aktywności, takich jak: konkursy, lekcje, wystawy, kursy on-line oraz warsztaty tematyczne. I zaprosiły do obejrzenia wystawy tematycznej i ekspozycji banerów, reklamujących lokalne firmy oraz prezentacji prac pokonkursowych.
Tegoroczny Jubileuszowy Happening uświetniło obecnością wielu zaproszonych gości, którzy zabrali głos w dyskusji oraz wręczyli nagrody w poszczególnych kategoriach konkursowych. Wśród nich byli: Starosta Powiatu Stalowowolskiego Pan Janusz Zarzeczny, Pani Ewa Korczyńska – Madej główny specjalista ARP WISŁOSAN, Pani Dorota Lewandowska – dyrektor Biura Spółdzielczego Banku Nadsańskiego, Pani Katarzyna Wojtowicz – Dział Marketingu ENESTA, Pani Marta Pietrykowska – przewodnicząca Rady Rodziców CEZ oraz Pan Łukasz Lupa, reprezentujący firmę IWAMET i Pan Bogdan Kwiatkowski reprezentujący regionalne biuro ECDL i Polskie Towarzystwo Informatyczne.
Po oficjalnym otwarciu Happeningu przez Dyrektora Szkoły Pana Damian Rycerza, wyświetlony został spot informacyjny Kampanii DBI 2024 w Polsce. https://www.facebook.com/share/v/d2v9jRBFafs2jK7e/
Następnie wicedyrektor szkoły Pani Justyna Krawiec, koordynatorka kampanii w szkole, przedstawiła szczegółowe informacje o tegorocznych obchodach DBI, który obejmowały m.in.
- kampanię informacyjną DBI na szkolnej stronie internetowej,
- konkursy graficzne: na kalendarz i inne projekty graficzne dla wszystkich uczniów
Centrum Edukacji Zawodowej, - promocję korzystania z możliwości technologicznych dla wspierania edukacji młodzieży oraz
ich twórczego rozwoju, w tym sposoby wykorzystania sztucznej inteligencji w edukacji, - e-learning na temat bezpieczeństwa w sieci, w postaci kursów on-line dla uczniów,
- ekspozycje tematyczne na terenie szkoły,
- przygotowanie projektów graficznych: plakatów informacyjnych o kampanii DBI 2024, ulotek, dyplomów, zaproszeń itp.,
- zabawy, quizy, escape-roomy tematyczne dla uczniów,
- happening podsumowujący działania DBI 2024.
Kolejnym punktem w programie była „wędrówka w czasie ” czyli prezentacja animacji pt. Kronika Szkolnych Obchodów DBI w Centrum Edukacji Zawodowej, która przedstawiała fotorelacje z realizacji kampanii Dzień Bezpiecznego Internetu w latach 2010-2024. Przedstawiła ją nauczycielka przedmiotów informatycznych Monika Bis - inicjatorka obchodów DBI w naszej szkole od roku 2010.
Następnie odbył się bardzo interesujący wykład Pana Bogdana Kwiatkowskiego regionalnego przedstawiciela Polskiego Towarzystwa Informatycznego oraz egzaminatora ECDL pt. Sztuczna Inteligencja, szanse i zagrożenia. Prelekcja odpowiadała m.in. pytanie Dlaczego sztuczna inteligencja jest ważna?, podkreślając jej znaczenie jako centralnego elementu cyfrowej transformacji społeczeństwa.
Tegorocznym obchodom DBI towarzyszył specjalny program wokalny tzw. Szkolne karaoke, którego pomysłodawczyni Pani Beata Wermińska, kolejno w różnych językach obcych, prezentowała wykonawców. Wśród nich byli: Dawid, uczennice klasy III FR, klasa III P wraz wychowawczynią Panią Anetą Wójcik, Pani Katarzyna Budkowska oraz Pan Piotr Żak.
Następnie koordynatorki kampanii przeszły do punkty kulminacyjnego tegorocznych obchodów i przedstawiły informacje o Konkursie Graficznym, organizowanym w ramach obchodów DBI 2024.
INFORMACJE O KONKURSIE GRAFICZNYM, ORGANIZOWANYM W RAMACH OBCHODÓW DBI 2024
Regulamin konkursu graficznego pt. #działajmyrazem został opublikowany dnia 04 stycznia 2024r. na stronie internetowej szkoły. Celem konkursu było zwrócenie uwagi na rolę każdego użytkownika Internetu w budowaniu bezpiecznego i przyjaznego środowiska online oraz propagowanie Internetu, jako źródła nauki, pracy a także kreatywnej rozrywki i zabawy.
Do konkursu mógł przystąpić każdy uczeń CEZ, który przygotował projekt w jednej z trzech kategorii:
- kalendarz jednostronny,
- grafika na organizer z zegarem,
- grafika na box z karteczkami.
Uczniowie mieli za zadanie zaprojektować kalendarz jednostronny lub przygotować projekt grafiki na organizer z zegarem lub grafiki na box z karteczkami. Wszystkie projekty powinny odwoływać się do hasła DBI i mogą nawiązywać do XV-lecia szkolnych obchodów kampanii.
Do konkursu zgłosiło się 298 uczniów z 20 klas: I, II, III i IV technikum oraz z I km i I o szkoły branżowej I stopnia. Uczniowie przygotowali prace graficzne w trzech kategoriach: kalendarz, grafika na organizer z zegarem w dowolnym programie graficznym (Canva, MS Publisher, CorelDraw, GIMP, Inkscape, Adobe Illustrator) oraz trzecia kategoria – grafika na box z karteczkami. Jednak nie wszyscy uczniowie złożyli prace konkursowe.
Ostatecznie do konkursu DBI 2024 zgłoszono:
- kalendarz – 151 projektów
- grafika na organizer z zegarem – 73 projekty
- grafika na box z karteczkami – 23 projekty
Łącznie: 247 prac/projektów.
I etap polegał na wyłonieniu przez uczniów danej klasy najlepszych prac, które przechodziły dalej do II etapu czyli do szczebla międzyklasowego.
W ten sposób do etapu II międzyklasowego poprzez głosowanie uczniów przeszło:
- kalendarz – 65 projektów
- grafika na organizer z zegarem – 26 projektów
- grafika na box z karteczkami – 13 projektów
Łącznie: 104 prace/projektów
Kolejny etap to praca komisji konkursowej, która dnia 8 marca 2024r. dokonała rozstrzygnięcia konkursu graficznego #działajmyrazem DBI 2024. Spośród tych prac wyłoniono zwycięzcę tego konkursu i laureatów w poszczególnych kategoriach.
Łącznie przyznano 38 nagród w konkursie w trzech kategoriach, a w tym nagrodę główną oraz dodatkowo nagrodzono 3 uczniów za przygotowanie projektów dyplomów, wykorzystanych w tym roku w konkursie DBI.
Przygotowano także 25 upominków dla uczniów, których prace przeszły do II etapu konkursu, spełniały wymagania konkursu i były bezbłędne. Łącznie 66 nagród. Przyznanie tylu nagród było możliwe dzięki wsparciu i pomocy licznych Sponsorów i Partnerów, którym serdecznie dziękujemy.
PARTNERZY I SPONSORZY:
Honorowy Patronat nad Kampanią DBI
Polskie Towarzystwo Informatyczne z siedzibą w Warszawie
PARTNERZY:
- IWAMET Sp. z O.O. – John Iwasieczko, Stalowa Wola – sponsor nagrody głównej
w Kampanii DBI - Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. Oddział w Tarnobrzegu Tarnobrzeska Specjalna Strefa Ekonomiczna EURO-PARK – WISŁOSAN – PARTNER KAMPANII DBI
- STAROSTWO POWIATOWE w Stalowej Woli
- Telewizja STELLA ZIT Sp. z o.o.- Zdzisław Gawęcki, Stalowa Wola
Sponsorami i Darczyńcami nagród w konkursie byli:
(wykaz alfabetyczny)
- AND COMPUTERS S.C. - Tomasz Szwedo, Marek Głowiński, Stalowa Wola
- BIURO-SERWIS, Stanisław Staniak, Maruszak Krzysztof, Lublin
- CoverNET - Damian Giecko, Stalowa Wola
- Dwór Galicja - Albert Golik
- ECDL – biuro regionalne
- EDEN SPRINGS Sp. z o.o. Warszawa
- ENESTA Sp. z o.o. - Stalowa Wola
- FUNDACJA SAFEKIDDO – Marcin Marzec, Warszawa
- GOMA – Agencja Reklamy Mariusz Markut, Stalowa Wola
- Gregorczuk-Kołodziej Ewa, Sprzedaż Kosmetyków Hala Targowa - Stalowa Wola
- HSW Wodociągi Sp. z o.o. - Stalowa Wola
- HURT PAPIER Rzeszów
- HUTA STALOWA WOLA S.A.
- Krasnowscy Anna i Wiktor
- MICRO – Przedsiębiorstwo Produkcyjne, Marek Kowalski, Otmuchów
- MULTIKOLOR – Mariusz Bibik, Stalowa Wola
- Muzeum Regionalne w Stalowej Woli
- MTM-info – Mariusz Pikor, Tomasz Taczański, Stalowa Wola
- Nadsański Bank Spółdzielczy w Stalowej Woli
- NASK – Naukowa Akademicka Sieć Komputerowa
- Paruch Lucjan – Egzaminator ECDL, nauczyciel CEZ
- Platon – sprzedaż książek Ożarów Mazowiecki
- Rada Rodziców CEZ
- SKAREM - Stalowa Wola
- SOFT – Firma Handlowa Rzeszów
- SUPERIOR INDUSTRIES PRODUCTION Poland Sp. z o. o. Stalowa Wola
- TRYUMF Sp. z o. o. - Stalowa Wola
- Wydział Mechaniczno-Technologiczny Politechniki Rzeszowskiej w Stalowej Woli
- Wydawnictwo HELION S.A. - Gliwice
- Wydawnictwa Nowa Era – Paweł Jarosiński regionalny przedstawiciel
- Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne –Warszawa
Patronat medialny i merytoryczny:
- Telewizja STELLA ZIT
- Telewizja Miejska Stalowa Wola
- Wydawnictwo SZTAFETA
- Powiat Stalowowolski
Warto podkreślić, że wśród nagród do wygrania w tym roku były: Nagroda główna LAPTOP ASUS, oraz tablety, dron, dyski zewnętrzne, routery, czytnik e-book, słuchawki, liczne gadżety elektroniczne typu: power-banki, pen-drive, gamingowe myszki, klawiatury, pady, specjalistyczne etui, podkładki na sprzęty komputerowe. Dodajmy, że wśród nagród były również: plecaki i worki sportowe, piłki skórzane, podręczniki, albumy oraz a także wiele niespodzianek, kubki, długopisy, kalendarze, materiały biurowe i papiernicze, smycze, breloki, notesy, bidony, lunchboxy, odblaski, koszulki, czapki sportowe, a nawet piękne grafiki prezentujące sztandarowe produkty Huty Stalowa Wola.…..
Lista tegorocznych laureatów:
Nagrodę główną Laptopa ASUS w konkursie graficznym #działajmyrazem
za projekt grafiki na organizer z zegarem
zdobył Bartosz Warchoł kl. II P
ZWYCIĘZCA Szkolnego Konkursu #działajmyrazem - Bartosz Warchoł wygrał LAPTOPA ASUS – nagrodę główną ufundowaną przez IWAMET oraz zestaw innych firmowych gadżetów, w tym organizer z zegarem i nadrukowaną autorską grafiką.
Nagrodę główną wręczył Pan Łukasz Lupa - reprezentujący Firmę IWAMET oraz Pan Damian Rycerz, dyrektor Centrum Edukacji Zawodowej .
KATEGORIA: GRAFIKA NA BOX Z KARTECZKAMI
I miejsce Drzazga Amelia kl. III FR
II miejsce Haniecki Kacper kl. III P
III miejsce Penc Marzena kl. III FR
Wyróżnienia: lista alfabetyczna
- Białek Filip kl. III P
- Bieniek Wiktoria kl. II FR
- Klich Cezary kl. I P
- Kozioł Aleksandra kl. II FR
Każdy uczeń nagrodzony oprócz nagrody, zestawu upominków otrzymał także swoją autorską pracę wydrukowaną w postaci pudełka/box z karteczkami z autorską grafiką na tym pudełku.
Dodatkową osobą nagrodzoną jest uczennica Natalia Bronkiewicz z kl. II FR za projekt dyplomu wykorzystanego w tej kategorii.
Nagrody w tej kategorii wręczyła Pani Ewa Korczyńska – Madej główny specjalista ARP WISŁOSAN.
KATEGORIA GRAFIKA NA ORGANIZER Z ZEGAREM
I miejsce Kubat Wojciech kl. II P
II miejsce Gęśla Aleksandra kl. II FR
III miejsce Szczęch Karol kl. II MS
Nagrody w tej kategorii wręczyła Pani Dorota Lewandowska – dyrektor Biura Spółdzielczego Banku Nadsańskiego.
Wyróżnienia: lista alfabetyczna
- Otręba Maja kl. II FR
- Pac Patrycja kl. III FR
- Partyka Natan kl. II P
- Wołoszyn Sebastian kl. III EK
Każdy uczeń nagrodzony oprócz nagrody, zestawu upominków otrzymał także organizera z zegarem z nadrukowaną autorską grafiką na tym organizerze.
Dodatkową osobą nagrodzoną jest uczeń Maciej Piróg z kl. II P za projekt dyplomu wykorzystanego w tej kategorii.
Nagrody w tej kategorii wręczył Pan Janusz Zarzeczny, Starosta Powiatu Stalowowolskiego.
KATEGORIA: KALENDARZ
Typ szkoły/ technikum
I miejsce Rycerz Adam kl. I P
II miejsce Sałęga Szymon kl. III P
III miejsce Wierzbiński Bartosz kl. I i
Nagrody w tej kategorii wręczyła Pani Marta Pietrykowska – przewodnicząca Rady Rodziców CEZ.
Wyróżnienia: porządek nazwisk alfabetyczny
- Bałut Eryk kl. I P
- Krakowski Marcel kl. I i
- Musiał Bartosz kl. I E
- Pałamarz Oskar kl. I i
- Pałka Patryk kl. I P
- Proszowski Kamil kl. I i
- Rodacki Bartosz kl. I P
- Skiba Sebastian kl. II i
- Skoczylas Adam kl. I E
- Tabor Zoja kl. I FR
Nagrody w tej kategorii wręczyła Pani Katarzyna Wojtowicz – Dział Marketingu ENESTA.
Typ szkoły / szkoła branżowa I stopnia
I miejsce Nieradka Bogdan kl. I km
II miejsce Kata Zuzanna kl. I km
III miejsce Malon Radosław kl. I o
Nagrody w tej kategorii wręczył Pan Bogdan Kwiatkowski reprezentujący regionalne biuro ECDL i Polskie Towarzystwo Informatyczne.
Wyróżnienia: porządek nazwisk alfabetyczny
- Błądek Brajan kl. I o
- Tymczuk Adrian kl. I km
- Walczyna Jakub kl. I km
Każdy uczeń nagrodzony oprócz nagrody, zestawu upominków otrzymał także swoją autorską pracę wydrukowaną w postaci pięknego KALENDARZA.
Dodatkową osobą nagrodzoną jest uczennica Lena Otręba II FR za projekt dyplomu wykorzystanego w tej kategorii.
Nagrody w tej kategorii wręczył Pan Marcin Kowalik, Kierownik Kształcenia Praktycznego w CEZ.
Wszystkie nagrodzone prace I, II, i III miejscem oraz wyróżnieniami
zostały wyeksponowane na wystawie pokonkursowej w galerii szkoły.
Łącznie przyznano 38 nagród w konkursie w trzech kategoriach, a w tym nagrodę główną oraz dodatkowo nagrodzono 3 uczniów za przygotowanie projektów dyplomów, wykorzystanych w tym roku w konkursie DBI. Ale to nie wszystko…. Bowiem przygotowano także 25 upominków.
Czyli finalnie w tym roku przekazano uczniom 66 nagród DBI.
Należy podkreślić, że do upominków zostały wybrane tylko te prace, które były zgodne z regulaminem konkursu, były bezbłędne i tematycznie nawiązywały do bezpieczeństwa w Internecie.
Upominki za udział w konkursie otrzymali:
Kategoria kalendarz/technikum
- Tonderys Rafał kl. V iP
- Perlich Dawid kl. III P
- Byra Dawid kl. I E
- Karaban Gabriela kl. I FR
- Kuziora Filip kl. I i
- Bis Krzysztof kl. I i
- Grodzicki Paweł kl. I P
- Idec Przemysław kl. I S
- Idec Kacper kl. I S
- Kuryś Adam kl. II EK
- Tofil Wiktor kl. I K
- Rojek Grzegorz kl. I K
Kategoria kalendarz/szkoła branżowa I stopnia
- Rodzeń Michał kl. I km
- Butryn Igor kl. I o
- Lesiczka Mirosław kl. I o
Grafika na box z karteczkami
- Cuber Martyna kl. III FR
Grafika na organizer z zegarem
- Turakiewicz Wiktoria kl. II FR
- Grondecka Natalia kl. II FR
- Kaczyński Franciszek kl. III EK
- Gołąbek Klaudia kl. III FR
- Świć Maksymilian kl. II MS
- Makarowski Rafał kl. II MS
- Piróg Maciej kl. II P
- Żmuda Oliwier kl. III MS
- Rojek Philip kl. III MS
Specjalny upominek: Potocki Dominik kl. III i
Na zakończenie happeningu nastąpiło wręczenie obecnym Sponsorom i Partnerom przygotowanych PODZIĘKOWAŃ oraz wykonano pamiątkowe fotografie.
Wszystkim obecnym podziękowałyśmy za aktywny udział w naszych przedsięwzięciach i zaprosiłyśmy do współpracy w przyszłym roku:)
Już niebawem fotorelacje i film z uroczystości. A już teraz możecie obserwować relacje na FB.
Koordynatorki szkolnych obchodów DBI
Monika Bis i Justyna Krawiec